W celu wypłaty dla mężów zaufania spełniających warunki do wypłaty diety za udział w wyborach zarządzonych na dzień 15.X.2023 r. osoby pełniące funkcje mężów zaufania składają w Urzędzie Gminy w Iwoniczu-Zdroju wniosek zawierający:
- imię i nazwisko wnioskodawcy,
- adres zameldowania oraz adres korespondencyjny jeśli jest inny niż adres zameldowania,
- numer konta bankowego, na które ma być przelana dieta albo wskazanie, że wnioskuję o wypłatę diety w gotówce,
- numer PESEL,
- oznaczenie obwodowej komisji wyborczej, przy której wnioskodawca wykonywał obowiązki męża zaufania,
- oznaczenie właściwego urzędu skarbowego.
Do wniosku należy bezwzględnie dołączyć zaświadczenie dla męża zaufania, który spełnił warunki niezbędne do wypłaty diety, wydawane przez przewodniczącego właściwej obwodowej komisji wyborczej.
Wypłata diety nastąpi w terminie 30 dnia od dnia złożenia kompletnego wniosku.
Podstawa prawa art. 103aa Kodeksu wyborczego (Dz.U. z 2022 r. poz. 1277 z póź.zm.)