Rajd pieszy – Połonina Wetlińska

21 czerwca 2016 r. grupa 16 uczniów Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Lubatówce pod opieką p. Tomasza Gorczycy i p. Krzysztofa Sucha wzięła udział w rajdzie pieszym Wetlina – Połonina Wetlińska – Brzegi Górne.

Wyruszyliśmy z Lubatówki o godz. 6 rano, by dwie godziny później  dotrzeć do Wetliny. Stamtąd żółtym szlakiem udaliśmy się  w kierunku Przełęczy Orłowicza.  Bieszczady przywitały nas deszczem i mgłą, jednak po krótkim postoju mogliśmy kontynuować wędrówkę. Dotarliśmy na Przełęcz Orłowicza, skąd grzbietem Połoniny Wetlińskiej doszliśmy do jedynego i najsłynniejszego schroniska znajdującego się na szczycie –  Chatki Puchatka. W tym miejscu Bieszczady ukazały swoje piękno, pogoda poprawiła się i mogliśmy podziwiać niesamowite widoki w kierunku Połoniny Caryńskiej, Tarnicy, Małej i Wielkiej Rawki. Po krótkim  postoju zeszliśmy czerwonym szlakiem w kierunku Brzegów Górnych, skąd zmęczeni, ale zadowoleni, wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Składamy serdeczne podziękowania Burmistrzowi Gminy Iwonicz-Zdrój – Panu Witoldowi Kocajowi za wsparcie finansowe.