Wycieczka Inwałd – Zakopane – Poprad

14 – 15 czerwca 2016 roku uczniowie Gimnazjum wzięli udział w wycieczce do Inwałdu, Zakopanego oraz Starego Smokovca na Słowacji.
          Pierwszy dzień spędziliśmy w parku rozrywki w Inwałdzie. W Dinolandii obejrzeliśmy ponad 50 eksponatów dinozaurów, nieliczni weszli do Jaskini Tajemnic, by sprawdzić umiejętność poruszania się w ciemnościach. W Parku Miniatur podziwialiśmy miniaturowe budowle z całego świata – przekraczaliśmy granice państw, a nawet kontynentów, by stanąć pod Wieżą Eiffla, obok Big Bena, na Placu Św. Piotra czy przy Murze Chińskim.
W czasy średniowieczne przenieśliśmy się w Warowni. W drewnianych chatach można było spotkać garncarza, niewiasty tkające materiały, kowala oraz szewca. Zwiedziliśmy Zbrojownię, Park Ruchomych Smoków, Salę tortur. Na koniec czekała na nas największa atrakcja – paintball laserowy. Emocjonujące były nie tylko takie atrakcje jak: Dom Strachów, Wystawa Tutenchamona czy przejażdżka po opuszczonej kopalni w kinie 5 D, ale i …potężna burza, która przeszła nad Inwałdem. Przemoczeni (niektórzy do suchej nitki), ale zadowoleni, udaliśmy się na Podhale, do Murzasichle, gdzie spędziliśmy noc.
Środa powitała nas słoneczną aurą, a tym samym pięknym widokiem na Tatry. Rano udaliśmy się do Starego Smokovca, położonego u podnóża Tatr Wysokich. Kolejką linowo – terenową wjechaliśmy na Hrebienok, skąd roztaczał się przepiękny widok na Łomnicę – najwyższy szczyt Tatr Wysokich. Stamtąd wyruszyliśmy nad wodospady Zimnego Potoku.
        Wycieczkę zakończyliśmy w Zakopanem. Spacerowaliśmy po Krupówkach, a na koniec wjechaliśmy kolejką krzesełkową na Wielką Krokiew.
Zmęczeni, ale w doskonałych humorach, wróciliśmy do Lubatówki.
Składamy serdeczne podziękowania Burmistrzowi Gminy Iwonicz-Zdrój – Panu Witoldowi Kocajowi za wsparcie finansowe.
Opiekunowie: p. Bożena Gunia, p. Monika Parylak, p. Anita Such, p. Bogusław Trygar.