Ta strona korzysta z plików cookies. W każdej chwili możesz wyłączyć ich zapisywanie w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej nt. Polityki prywatności strony.

Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP

logo_epuapZgodnie z Ustawą o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne Dz.U. 2005 nr. 64 poz. 565 oraz Rozporządzeniem Prezesa Ministrów w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczenia dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym DzU 2005 Nr. 200 poz. 1651 pragniemy poinformować, iż Urząd Gminy w Iwoniczu-Zdroju posiada Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP).

Nasza skrzynka oparta jest o rządową platformę ePUAP, na której każdy obywatel może założyć sobie konto i wykorzystać skrzynkę do kontaktów z administracją, w tym z naszym Urzędem.

Jak wysłać za pomocą portalu ePUAP pismo do Urzędu Gminy w Iwoniczu-Zdroju?

  1.  Zaloguj się na www.epuap.gov.pl
  2.  Wejdź na stronę https://obywatel.gov.pl/wyslij-pismo-ogolne
  3.  Kliknij na niej w przycisk „Wyślij pismo ogólne”.
  4.  W polu „Wybierz urząd lub instytucję, do której wysyłasz pismo” wpisz „Urząd Gminy w Iwoniczu-Zdroju”.
  5.  Wybierz rodzaj pisma, wprowadź jego tytuł i opisz sprawę oraz ewentualnie dodaj załączniki.
  6.  Kliknij w przycisk „Dalej”.
  7.  Wybierz sposób wysłania pisma (z podpisem lub bez podpisu) i wyślij do nas pismo.

Ważne!

Większość pism składanych do urzędu wymaga podpisu. Przesyłając pismo przez platformę ePUAP obywatel ma do wyboru dwie metody podpisu pisma:

  1. Za pomocą płatnego certyfikatu kwalifikowanego.
  2. Za pomocą bezpłatnego profilu zaufanego.

Profil zaufany można utworzyć po zalogowaniu się do platformy ePUAP. Należy pamiętać, że po złożeniu wniosku o utworzenie profilu zaufanego należy udać się do najbliższego punktu potwierdzeń profili, celem jego potwierdzenia. Potwierdzony profil zaufany będzie ważny przez okres 3 lat.

Lista punktów potwierdzających profil zaufany