Zgodnie z Ustawą o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne Dz.U. 2005 nr. 64 poz. 565 oraz Rozporządzeniem Prezesa Ministrów w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczenia dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym DzU 2005 Nr. 200 poz. 1651 pragniemy poinformować, iż Urząd Gminy w Iwoniczu-Zdroju posiada Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP).
Nasza skrzynka oparta jest o rządową platformę ePUAP, na której każdy obywatel może założyć sobie konto i wykorzystać skrzynkę do kontaktów z administracją, w tym z naszym Urzędem.
Jak wysłać za pomocą portalu ePUAP pismo do Urzędu Gminy w Iwoniczu-Zdroju?
- Zaloguj się na www.epuap.gov.pl
- Wejdź na stronę https://obywatel.gov.pl/wyslij-pismo-ogolne
- Kliknij na niej w przycisk „Wyślij pismo ogólne”.
- W polu „Wybierz urząd lub instytucję, do której wysyłasz pismo” wpisz „Urząd Gminy w Iwoniczu-Zdroju”.
- Wybierz rodzaj pisma, wprowadź jego tytuł i opisz sprawę oraz ewentualnie dodaj załączniki.
- Kliknij w przycisk „Dalej”.
- Wybierz sposób wysłania pisma (z podpisem lub bez podpisu) i wyślij do nas pismo.
Ważne!
Większość pism składanych do urzędu wymaga podpisu. Przesyłając pismo przez platformę ePUAP obywatel ma do wyboru dwie metody podpisu pisma:
- Za pomocą płatnego certyfikatu kwalifikowanego.
- Za pomocą bezpłatnego profilu zaufanego.
Profil zaufany można utworzyć po zalogowaniu się do platformy ePUAP. Należy pamiętać, że po złożeniu wniosku o utworzenie profilu zaufanego należy udać się do najbliższego punktu potwierdzeń profili, celem jego potwierdzenia. Potwierdzony profil zaufany będzie ważny przez okres 3 lat.