Wycieczka do Inwałdu

W dniach od 27 do 29 maja uczniowie Gimnazjum Publicznego im. Orła Białego w Lubatówce wzięli udział w wycieczce do beskidzkiej miejscowości Inwałd.
W pierwszym dniu po przyjeździe i zakwaterowaniu się w hotelu Łysoń udaliśmy się na zwiedzanie pierwszego z pięciu parków. Był to gród średniowiecznej warowni, która kryje w sobie niezwykłe miejsca – średniowieczną osadę, zbrojownię, salę tortur czy Park Ruchomych Smoków. Na miejscu spotkaliśmy garncarza, niewiasty tkające materiały na krośnie, powroźnika czy też kowala wykuwającego serca ze stali. O ile w chatach atmosfera była iście gościnna, to w średniowiecznej warowni już tak wesoło nie było. Po przekroczeniu murów zamczyska usłyszeć można było jęki i biadolenie torturowanych. Żelazna dziewica, madejowe łoże, dyby, krzesło czarownic, pręgierz, zgniatacz, klatka błaznów, maska hańby to tylko niektóre narzędzia okrutnych tortur, których dopuszczano się w tamtych czasach.
Kolejnym parkiem, który mieliśmy okazję zwiedzić, był Park Miniatur „Świat Marzeń”. Usytuowany na powierzchni 45.000 m² park uruchomiony został w 2007 roku. Można w nim oglądać miniatury pięćdziesięciu najsławniejszych cudów architektonicznych świata. Ostatnią z umieszczonych tam miniatur jest zbudowany w skali 1:25 warszawski Stadion Narodowy.
Na terenie Parku znajduje się również wiele atrakcji lunaparkowych – Zielony Labirynt, Auto Scooter, Koło Młyńskie, Pirat, Kino 5D, piramida egipska, lodowisko. Park Miniatur pełen jest zachwycającej architektury ogrodowej i bajecznych kompozycji kwiatowych.
Około godziny 15.00 udaliśmy się Ciuchcią na wycieczkę turystyczno – krajoznawczą do Mini ZOO, gdzie mieliśmy okazję obserwować niesamowite zwierzęta – te małe i te duże. Wśród nich były: struś emu, szynszyle, szopy pracze, kozy. Był również Osiołek Wesołek, który swoim śmiechem potrafił rozbawić każdego. Po zwiedzeniu trzech parków około 18.30 udaliśmy się na kolację do hotelu.
Następnego dnia po śniadaniu udaliśmy się na spacer po przepięknym Ogrodzie Jana Pawła II. Spacer ten pozwolił nam poznać poszczególne elementy dzieła. Trzeba przyznać, że było co podziwiać.
Ostatnim parkiem, do którego udaliśmy się, była Dinolandia. W malowniczych plenerach tego parku mieliśmy okazję podziwiać wyjątkowy zestaw ponad pięćdziesięciu różnej wielkości figur dinozaurów, pterozaurów, ichtiozaurów i innych prehistorycznych stworzeń. Naszym największym eksponatem była figura Mamenchizaura, który od głowy do ogona mierzył aż 22 metry. Na koniec było też cos dla odważnych – Jaskina Tajemnic, czyli ciasne, kręte i dosyć ciemne korytarze prowadzące do groty, w której został uwięziony tajemniczy stwór.
Około godziny 16.00 wyjechaliśmy do Wadowic, gdzie mieliśmy okazję podziwiać piękną bazylikę Jana Pawła II, która wywarła ogromne wrażenie na uczniach.
Kolejnym punktem naszej wycieczki było Murzasichle. Jest to malownicza miejscowość otoczona pasmem gór – mieszcząca się 6 km od Zakopanego. Zakwaterowaliśmy się w góralskiej chacie, a następnie spędziliśmy wieczór, grillując.
Ostatnim etapem wycieczki była Słowacja. W piątek, około godziny 10.00 przekroczyliśmy granicę polsko-słowacką i dotarliśmy do trzeciej co do wielkości w Europie jaskini – Jaskini Bielańskiej. Jest to jedyna jaskinia udostępniona w Tatrach Wysokich. Przez około 1,5 godziny podziwialiśmy piękne oraz dziwaczne formy skalne stworzone przez naturę. Był to niesamowity widok, który głęboko zapadł nam w pamięci.
Po opuszczeniu jaskini pojechaliśmy do Starego Smokowca, skąd kolejką torową wyjechaliśmy na wysokość 1263 m. n.p.m. Stamtąd szlakiem turystycznym przeszliśmy do miejsca, gdzie znajduje się wodospad. Opiekunami na wycieczce byli Bogusław Trygar oraz Krzysztof Such.
Z wycieczki wróciliśmy zadowoleni, w bardzo dobrym nastroju. Było super!!!